Za lepši izgled i bolje zdravlje: 3 lake vežbe za pravilno držanje tela (FOTO)

Loše držanje nije samo estetski neprivlačno, nego utiče i na zdravlje unutrašnjih organa - dovodi do proširenog abdomena i loše probave, kao i plitkog disanja i umora. Evo koje vežbe pomažu da to izbegnete i držite se pravilno i graciozno...

Potom pogledajte kolena - da li stoje prema unutra ili prema spolja, popularno govoreći - imate li ikserice ili okserice, iako nijedno najčešće ne predstavlja prepreku u svakodnevnom životu (osim u pojedinim sportskim disciplinama). Neka vam neko pogleda i kičmu - u uspravnom položaju i pretklonu (u kojem se može lakše otkriti eventualna skolioza). Lopatice moraju biti simetrične, razmaknute jedna od druge četiri prsta, paralelne s kičmom i ne smeju da izlaze iz prsnog koša.

Čest problem držanja kod žena je inklinacija karlice, položaj u kojem je karlica, odnosno stražnjica previše gurnuta natrag, dok su prsa previše izbočena prema napred, što rezultira preterano zakrivljenom kičmom i vrlo lošim načinom držanja. I određena zanimanja mogu biti krivci lošeg držanja. Zbog prirode svog posla, stomatolozi i frizeri više opterećuju dominantnu stranu tela (najčešće desnu) i time stvaraju nesimetrično držanje leve i desne strane tela.

Loše držanje nije samo estetski neprivlačno nego može uzeti danak zdravlju unutrašnjih organa, što dovodi do nastanka proširenog abdomena i loše probave, kao i plitkog disanja i umora. Jednako tako, osobe lošeg držanja sklonije su različitim bolovima, mišićno-koštanim tegobama i povredama. S druge strane, kada svoje telo držite u idealnom položaju, ono od organa i mišića zahteva optimalan rad, što poboljšava vašu snagu i učinak, bilo da ste profesionalni sportista, bilo da se samo trudite da budete u dobroj formi.

VIŠE: 4 saveta za pravilno držanje

"I u sportu i u svakodnevnom životu", navodi Marković, „četiri su bitna segmenta uspešnosti: pokret, ishrana, oporavak i mentalni stav (promena životnih navika): „Telo se uopšte najčešće posmatra sa stanovišta građe, a struktura i funkcija tela su kao muž i žena, u idealnom braku ne mogu jedno bez drugog, u životu apsolutno ne mogu jedno bez drugoga.

Ako ste jednom imali uganuće gležnja, nakon što se povreda zacelila bez funkcionalne rehabilitacije, postoji 500-postotna verovatnoća da ćete opet iskrenuti isti gležanj i to zato što niste povratili njegovu funkciju. Naime, špijuni u mišićima, tetivama i zglobu, u slučajevima kada se gležanj nalazi u potencijalno opasnom položaju, šalju informacije moždini koja tada, brzo i nesvesno, aktivira mišiće koji štite gležanj od povrede.

Prilikom uganuća zgloba, "špijuni" se toliko oštete da ne funkcionišu pa je potrebno prvo povratiti njihovu funkciju. Zahvaljujući svojoj stručnosti i inovativnom pogledu na ljudsko telo, prema nečijem držanju i njegovim motoričkim funkcijama, kako kaže Marković, može se puno toga zaključiti o životu pojedinca.

Držanje je navika... pročitajte još na sledećoj strani teksta!




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...